اخبار هواداران پرسپولیس

بازار سیاه بلیت دربی به ۳۰ میلیون تومان رسید + عکس

در حالی‌ که تنها یک روز تا برگزاری حساس‌ترین دیدار فوتبال ایران باقی مانده، استقبال گسترده هواداران و محدودیت ظرفیت ورزشگاه اراک بازار سیاه بی سابقه ای را ایجاد کرده است.

در آستانه برگزاری دربی ۱۰۶ پایتخت، بار دیگر معضل همیشگی بازار سیاه بلیت به اوج خود رسیده است. بلیت‌های این مسابقه که از ساعت ۱۵:۳۰ فردا در ورزشگاه امام خمینی شهر اراک برگزار خواهد شد، تنها چند دقیقه پس از آغاز فروش رسمی به پایان رسید. ظرفیت تخصیص‌یافته برای این بازی ۸۶۰۰ نفر بود و با توجه به هجوم هواداران هر دو تیم، فروش اینترنتی کمتر از ۱۰ دقیقه به طور کامل بسته شد.

با اتمام فروش رسمی، بلافاصله سایت‌ها و صفحات غیررسمی اقدام به عرضه بلیت در بازار سیاه کردند. بررسی آگهی‌های منتشرشده نشان می‌دهد قیمت‌ها از ۷۰۰ هزار تومان برای جایگاه‌های عادی آغاز می‌شود و در برخی موارد برای بلیت روبه‌روی جایگاه یا جایگاه ویژه، به ۳۰ میلیون تومان نیز رسیده است؛ رقمی که به‌مراتب چندین برابر قیمت اصلی بلیت است.

تصاویری که در فضای مجازی و پلتفرم‌های فروش کالا منتشر شده نیز نشان می‌دهد تعدادی از فروشندگان با سوءاستفاده از محدودیت ظرفیت و تقاضای بالا، بلیت‌ها را با قیمت‌های غیرواقعی و خارج از چارچوب قانونی عرضه می‌کنند.

بازی فردا میان دو رقیب سنتی فوتبال ایران در شرایطی برگزار می‌شود که حساسیت مسابقه، وضعیت جدول و رقابت تماشاگران برای حضور در ورزشگاه، شانس برخورد دوباره با یکی از پرتنش‌ترین بازارهای سیاه سال‌های اخیر را افزایش داده است. این روند در حالی ادامه دارد که بسیاری از هواداران واقعی دو تیم بار دیگر قربانی واسطه‌گری و نبود نظارت جدی بر فروش بلیت شده‌اند.

این در حالی است که ظرفیت واقعی ورزشگاه ۱۵ هزار نفری اراک بعد از نصب صندلی‌ها، حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ نفر است اما فقط ۸۶۰۰ بلیت فروخته می شود و سایر بلیت ها به صورت رایگان و براساس روابط توزیع می شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
3 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
علی ص

بازارسیاه ! در همه جای دنیا برای چنین بازیهایی تبلیغ و جایزه در نظر میگیرند اما اینجا حتی ظرفیت کم ورزشگاه را هم جیره بندی میکنند که مبادا تماشاگر بیشتری بیاد ، علتش رو همه میدونیم ، این نیز میگذرد .

Navid

اینا همش کار خودشونه ولی کسانی هم که اینجور بلیطها رو میخرن، کار اشتباهی میکنن که به دزدا کمک میکنن

ALI

وقتی برای یه بازی که صدها هزار مخاطب داره برمیدارید یه خراب شده ای به اسم استادیوم اراک رو که ده هزار نفر هم گنجایش نداره انتخاب میکنید همین میشه. خجالت بکشید و بیاید توضیح بدید چرا نذاشتید توی شیراز یا مشهد برگزار بشه؟