اختصاصیاسلایدرمقالات فوتبال

با احمدهای قبلی چه کردیم؟ / پرونده بیرانوند در جریان است!

خبر سرخ: احمد نوراللهی یکی دیگر از بازیکنانی بود که با دلخوری از باشگاه پرسپولیس جدا شد، مانند اکثر نقل و انتقالاتی که در سالهای گذشته شاهد بوده‌ایم.

دو فصل پیش در نقل و انتقالات نیم فصل پیشنهادی برای انتقال علیرضا بیرنوند از آنتورپ رسید اما مدیریت و کادرفنی با توجه به نیاز تیم با این انتقال مخالفت کردند.

اما در زمان مدیریت انصاری فرد با موافقت باشگاه با افزودن متممی به قرارداد بیرانوند یک و نیم میلیارد به قرارداد پایه او اضافه شد و از طرفی رضایتنامه این بازیکن برای پیوستن به آنتورپ صادر شد با این شرط که بیرانوند تا پایان فصل در پرسپولیس بماند و بازی کند.

این معامله دوسر سود برای دو طرف ایرانی بود و تنها این باشگاه آنتورپ بود که ۷۰۰ هزار دلار از جیبش خارج شد. بیرانوند می‌توانست انتهای فصل که قراردادش تمام شده راهی تیم جدید شود اما در این صورت نه یک و نیم میلیارد بیشتر به او می‌رسید، نه ۷۰۰ هزار دلار به باشگاه پرسپولیس.

در نهایت بیرانوند راهی آنتورپ شد اما به او گفتند به خاطر این چند بازی آخر فصل که در ترکیب نبودی ۲۵ درصد از قرارداد به تو تعلق نمی‌گیرد و متمم قرارداد را هم پرداخت نمی‌کنیم!

این در حالی است که مسابقات به خاطر شیوع کرونا به تعویق افتاد و بیرانوند حاضر بود تا انتهای فصل برای پرسپولیس بازی کند اما رسول‌پناه اصرار داشت او راهی آنتورپ شود تا قسط آخر قرارداد را دریافت کند و بدهی برانکو را با آن پرداخت کند.

در نهایت باشگاه با پرداخت مبلغ درخواستی بیرانوند مخالفت کرد و بیرانوند برای دریافت مطالباتش به کمیته تعیین وضعیت شکایت کرد و این کمیته هم نیمی از طلب او را کم کرد.

شاید باید خوشحال باشیم که ۲٫۵ میلیارد از بدهی باشگاه کم شده اما اگر قرار باشد در هر پرونده و اتفاقی این طور کورکورانه دفاع کنیم و طرف مقابل را محکوم کنیم نه تنها حامی منافع باشگاه نبوده ایم که بیشتر دوستی خاله خرسه داشتیم. شاید باشگاه در کوتاه مدت یکی دو میلیارد سود کند اما در بلندمدت وقتی بازیکنان رفتار باشگاه را می‌بینند خیلی از جاها دیگر حاضر نیستند از منافع خود بگذرند و به راحتی به پیشنهاد بالاتر چراغ سبز نشان می‌دهند.

در ماجرای جدایی احمد نوراللهی هم باشگاه پرسپولیس تا به حال دو نامه و یک بیانیه در پاسخ به نوراللهی منتشر کرده و گله‌های دو طرف از یکدیگر ادامه دارد. مدیران و معاونان پرسپولیس هم برخلاف سرمربی تیم که برای شاگردان جدا شده اش آرزوی موفقیت کرده در پست‌ها و استوری‌های خود به گله کردن پرداخته‌اند.

بحث به هیچ وجه درباره شخص احمد نوراللهی و ماندن یا رفتن او نیست و او ممکن است هزار و یک ایراد و اشتباه داشته باشد که در جای خود قابل ذکر است. احمد و احمدها و شجاع‌ها و علیپورها و ترابی‌ها شاید بدترین آدم های دنیا باشند، اما این بیانیه‌ها و کامنت‌ها و حمله کردن‌ها هیچ دردی را دوا نمی‌کند. آن کسی که رفته دیگر رفته، صحبت درباره کلیت رابطه باشگاه و بازیکن است.

بازیکنان فکر خودشان هستند، خیلی اوقات بی معرفتی می‌کنند، رفیق نیمه راه می‌شوند و اشتباهات بسیار دیگری دارند، همه اینها درست. اما نمی‌شود انتظار داشت بذر جو بکاریم و گندم درو کنیم! ما درست رفتار کنیم آن وقت اگر واکنش اشتباه دیدیم می‌توانیم گله کنیم.

بازیکن با خودش می‌گوید با هم‌تیمی من که در تیم ماند و مصدوم شد چه کردند؟ با بازیکنی که در ازای انتقالش به باشگاه سود رساند چه کردند و چطور با او راه آمدند؟ وقتی زیر توافق خود با بازیکن زدند و باید حقوقش را نصفه و نیمه در کمیته وضعیت پیگیری کند چرا من باید رفتار آنها را تکرار کنم؟ آن هم قراردادی که چندین برابر کمتر از پیشنهاد خارجی است. این طور می‌شود که تا روز آخر قراردادش می‌ماند و حاضر به تمدید نشده و بدون یک ریال سودآوری جدا می‌شود.

در فوتبالی با اقتصاد و ساختار بیمار که قراردادها همه یکطرفه است و هیچ کدام بیشتر از دو فصل نیست باید با همین ترفندها و مماشات‌ها منافع تیم را تامین کرد وگرنه هرکس باشد پول بدون دردسر، بدون کاهش ارزش، بدون شکایت و بدون تاخیر را انتخاب می‌کند و با یک امضای ساده راهش را می‌کشد و می‌رود.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
15 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
سید مرتضی

وقتی با بازیکنی مثلا قرارداد ۲ ساله بسته میشه انتهای سال اول باید باهاش تمدید کنن و بازیکنی که برای تمدید قراردادش ناز میکنه باید نیمکت نشین بشه و توی اون یک سال هم افت کنه هم قیمتش کلّی بیاد پایین هم مشتری هاش رو از دست بده تا خودش التماس کنه که توروخدا تمدید کنیم … این تو همه جای دنیا یه قانونه برای محافظت از باشگاهها … حالا ممکنه یه ستاره ای باشه مثل امباپه و نیمار که نتونی نیمکت نشینش کنی ولی اگه تیم نیمکت قوی داشته باشه این کار اصولی هستش

عدنان

مرد فقط بشار رسن

عباس

ممنون مطلب خوبی را منتشر کردید ما بعد از هر جدایی بازیکن که تو فوتبال یه امر طبیعی هست به جای اینکه از بازیکن خرده بگیریم باید از و نحوه مدیریت و رفتار با بازیکنان گله مند باشیم

ایلیا

البته در مجموع سمیعی و تیم مدیریتی فعلی بد نیستن،،
به شرطی که با بازیکنان جوان قرارداد بلندمدت ببندند نهایتش اگر جواب ندادند قرصی میدند به دیگر باشگاهها

ایلیا

متن جالبی بود،، بله بعد ازون سودی که بیرانوند به باشگاه رسوند و این برخورد را باهاش داشتند دیگه بازیکن انگیزه ای نداره که ذره ای منافع باشگاه را در نظر بگیره،، تا وقتی این رفتارها با بازیکن میشه بازیکن هم طرف پولو میچسبه

amir

یکی نیست آمار حسین پور ، حسینی و روستایی رو بگیره؟ اینا مگه قرضی نرفته بودن چرا برنگشتن پس؟ مدیرای کذابی داریم گویا. تا کی قراره هوادار گول بازی های کثیف اینا رو بخوره. چرا کسی صداش در نمیاد که واسه چی اینا برنگشتن.

ابرقهرمان

ای بابا.. اینهمه ما خودمونو کشتیم فلان بازیکن رو نگه دارین،فلانی رو ردش کنین،فلان طور قرارداد ببندید،در مورد پاداشها شکایت کنید و….و….امیرجان مگه به کدوم یکی جواب دادن؟!

رضا

متاسفانه یه مشت بازاری بی سواد شدند قرارداد نویس و باشگاهتون رو به کثافت کشیدند ، خجالت بکشید دست ببسوادتان را از پرسپولیس بردارید ، اینجا شده نوندونی یه مشت دزد !!!

حسام

قشنگ گفتی برادر.هرچی فتی حرف حق بود بنظرم اما دیگه احمد رفته بیاید دیگه راجب احمدو رفتگانه دیگه اینقد خبر تیتر نکنیم که خدایی نکرده تیم تو حاشیه نره.مدل رفتن هیچ کس برتر از ترابی نبوود.با ترابی چی کردیم وقتی خاست برگرده قبولش کردیم.ایناییم که رفتن اگه روزی که خاستن برگردن.از نظر فنی مورد تآید کادر فنی وقت بودن قدمشون رویه چشم.دیگه راجبشون صحبت نشه به نفع همست

مسعود

دوست عزیز آنتورپ بلژیک نه هلند !!

ابرقهرمان

کاملا درسته..کل سیاست گذاری و علم باشگاه داری به غلط جا افتاده..چه میشه کرد برادر که خشت اول رو کج گذاشتن. ؟؟ این داستان و اصلاحش نیاز به بازنگری کلی داره، این وسط بازم بیشترین ضرر متوجه هوادار میشه..متاسفانه همه مرام و معرفت امپراطور رو ندارن،ایشون مرام و منزلت بالای خودشونو نشون دادن..

امیرعلی آرمین

من نظر ادمین و میپسندم.اس کیسه تا حالا نفرات زیادی و فروخته و سود برده
تو این چند سال اخیر
ولی نا فقط علی بیرو رو با معرفت و
بعد هم ک چ بلایی سرش اوردیم
حالا هم بازیکن درست حسابی نگرفتیم
مهاجم میخایم

دفاع راست
بازیساز
زود دیر میشود مسولین محترم

مسعود

اقا هیچ میدونید خر پایان با شهریار و احمد زاده و یه دروازبان تمام کرده و با شهباز زاده و سروش توافق اولیه کرده!!!!
بعد ما چه کردیم هیچ فقط کنعانی و احمد ( دو ملی پوش ) و شهریار رو از دست دادیم جاش دو تا بازیکن معمولی گرفتیم
یا نگیم معمولی حداقلش اینکه دوتا ملی پوش از دست دادیم دوتا غیر ملی پوش گرفتیم که یکیشون هم بالای ۳۰ سال سن داره
تروخدا دست بجنبونید امسال کارمون خیلی خیلی سخته اگر شهباز زاده و سروش رو هم نتونیم بگیریم حسابی قافله رو به خر پایان باختیم تازه کیسه هم مونده اونا هم قائدی رو دارن میفروشن با پولش قطعا بازیکن های خوبی میگیرن تو لیست فرناز هم بازیکن های خوب و جوان های زیادی هست برخلاف لیست یحیی

حسام

عزیزه من اون شهباز زاده مافنگی پرسپولیس بیا نیست مونده ببینه تکلیفه شهریارو سپاهان چی میشه.همچین بازیکنی بدرد پرسپولیس نمیخوره.به ولا امین قاسمی نژاد بهتر از شهباز زادست.همین امیریو بزاریم فروارد کنار ال کثیر بهترین ذوج میشن.مگه نه اینکه قلا تو اسیا همین ذوج همه تیمها رو به ستوه اورد و شد کابوسه حریفهایه اسیایی تا مجبور شن اونجور ناجوان مردانه ال کثیرو محروم کنن.من نمیگم بیخیال شهباز زاده شیم بزاریم با اسم پرسپولیس تا میتونه از سپاهان بتیغه.من میگم بهش دل نبندیم که بعدا حسرت فرصت از دست رفته رو نخوریم

نعيم

بنظرمنم تااینجاى نقل وانتقالات خوب نبودیم اگرعلى نعمتى،محمدى مهر،رضااسدى،سروش رفیعى،سجادشهباززاده رو نگریم سال خیلى سختى خواهیم داشت،درسته بایدصبوربودولى بقیه که بیکارننشستن هى دست دست کنیم بازیکناى خوبو سریع میگیرن،بعدم مابازى آسیاییمون کمترازیکماهه دیگه شروع میشه بازیکنابایدسریعترکامل وباهم هماهنگ بشن