اخبار باشگاهاسلایدرروی آنتن

بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه یک برنامه تلویزیونی

یک برنامه عجیب و غریب از تلویزیون که صبح امروز پخش شد، شاید همان سندی باشد که برای اثبات مظلومیت و حقانیت پرسپولیس و هوشیاری هواداران لازم است.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، متن و لحنی لبریز از بغض و کینه، درست قبل از دربی و بعد از اقدامی که برای تغییر فضای پرسپولیس به سمت خروج از شرایط پیش آمده صورت گرفت.

یک برنامه تلویزیونی، امروز بسیاری را حتی از رسانه‌های بی‌طرف متحیر کرد. برنامه‌ای که عمق بغض آن نسبت به پرسپولیس و کینه آن نسبت به عوامل باشگاه و تیم البته برای ما عجیب نبود، اما اتفاق امروز لازم بود تا صحت گفتار ما در پرسپولیس، نسبت به وجود برنامه‌ای هدفمند علیه پرسپولیس برای ایجاد بی‌ثباتی و تغییر، به اثبات برسد.

امروز یک درخواست ویژه از هواداران داریم. این‌که حتما نسبت به جستجو و تماشای آخرین برنامه «ورزشگاه» اقدام کنند. حتما این کار را انجام بدهید چون کمک خواهد کرد دریابید قرار است برای از هم پاشیدن مجموعه و خانواده ما از چه دری وارد شوند و به چه روشی متوصل گردند. این که چگونه به نام پرسپولیس و هوادار پرسپولیس علیه آن اقدام می‌شود. هر چند یکی از دلایل چنین رویکردهایی در بعضی برنامه‌ها، تلاش برای جذب مخاطب و برون رفت از بحران نداشتن بیننده، شنونده و دنبال‌کننده است. این برنامه را ببینید و بعد خود قضاوت کنید قرار است از هواداری که نگران است، استرس دارد و از بعضی جهات به حق عصبانی است و گاهی اوقات عصبانیتی را که باید متوجه دیگران کند، متوجه پرسپولیس می‌کند، قرار است چگونه بهره برداری شود. بهره برداری می‌کنند به خاطر ارتباط‌های خاصی که خود با عوامل تیمی خاص دارند که به تعبیر بعضی بسیار کارکشته هستند. خود به ظاهر کنار می‌نشینند و آدم‌های‌شان را سراغ ما می‌فرستند.

می‌گویند، «عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.» شاید این همان تهدیدی است که باید به آن به عنوان یک فرصت نگاه کنیم. فرصتی برای هوشیاری. همین هوشیاری باعث شد دیروز در پرسپولیس همه از مدیر تا مربی و بازیکن با وجود همه مشکلات و دغدغه‌هایی که همچنان وجود دارد، گرد هم بیایند و هم‌پیمان شوند. هوادار، عمود خیمه پرسپولیس است و این را هواداران می‌خواستند.

مشکلات مالی همچنان وجود دارد. مدیران و کادر فنی و بازیکنان همچنان با آن دست و پنجه نرم خواهند کرد ولی اگر عشق به مردم نبود، اتحاد دیروز روی نمی‌داد. جالب این که همین اتفاق دیروز در تمرین، گویا بعضی را نگران ساخته است. تا همه آن‌هایی که پیمان بستند را با هم بکوبند. مدیرعامل را یک‌جور، سرمربی را جور دیگر.

فقط به مونولوگی که برای مدیرعامل باشگاه نوشته شده توجه کنید‌. این دیگر نقد رسانه‌ای نیست‌. دشمنی و کینه است یا آن‌جا که سرمربی موفق تیم را می‌کوبند‌. موفق چون عملکرد یحیی را باید در این چند سال بررسی کرد نه در چند بازی. جالب این که برای عبور از او از قهرمانی‌های سال‌های اخیر و سه گانه سال قبل وام می‌گیرند! این دیگر حیرت‌آورترین بود. آن سه گانه را با چه کسی و چه کسانی به دست آوردیم؟ حالا برای چند بازی چنین مربی را کنار بگذاریم که در دنیای نادان‌ها مدال افتخار بگیریم؟ این چه سخن و رویکردی است.

این ادبیات را دو آتشه‌ترین هواداران تیم‌های رقیب هم به کار نمی‌گرفتند و قطعا کسی که چنین برنامه‌ای می‌سازد اگر هم بخواهد و تلاش کند نمی‌تواند دلسوز پرسپولیس و هوادارانش باشد. این چه نگرانی است که به جان‌شان افتاده است؟ نگرانی از این که این پیمان به انسجامی بینجامد که سال قبل طومار رقیبان را در هم پیچید و جام‌ها را درو کرد.

این برنامه را ببینید و خوب فکر کنید چرا بعد از هم‌پیمانی دیروز در پرسپولیس و در آستانه بازی قبل دربی، باید چنین برنامه تحریک‌آمیزی ساخته شود و هواداران را سوق دهند تا در بازی پیش رو بحران ایجاد کنند و در هفته پیش رو نیز آرامش را از تیم بگیرند.
جالب است تلویزیون از بازی‌های پرسپولیس درآمد کسب می‌کند. از آن هیچ سهمی به خود ما نمی‌دهد در حالی که ریشه اکثر این مشکلات که هواداران را بی‌قرار و ناراحت می‌کند در مسائل مالی است و بعد در مقام وکیل مدافع همین هوادار ایفای نقش می‌کند.

البته برنامه‌های خوب و آدم‌های منصف در بخش‌های ورزشی رادیو و تلویزیون کم نیستند. ولی از ما ناراحت نباشند چون از سوی همکاران آن‌ها مورد حمله ناجوانمردانه‌ای قرار گرفته‌ایم. شما فقط به لحن گوینده و مطالبی که مطرح می‌کند توجه کنید‌. این همه بغض و کینه به چه دلیل بود؟

عجیب است که با پرسپولیس و بازی‌هایش کسب درآمد کنند و بخشی از آن را به جای آن‌که در اختیار پرسپولیس بگذارند، آن را به برنامه‌سازانی اختصاص بدهند که پرسپولیس را تهدید به استفاده از تریبونی که دارند می‌کنند و به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در مجموعه هستند در حالی که خود بارها گفته‌اند، ثبات از عوامل موفقیت است. آن‌ها با علم به این مساله به استناد همین برنامه اخیر به دنبال برهم زدن تشکیلات پرسپولیس و وارد کردن آن به دورباطل تغییرات مکرر هستند. آیا منصفانه است درآمدی که به نام پرسپولیس به دست می‌آید این‌گونه هزینه شود؟

ما را تهدید کرده بودند که اگر با آن‌ها همکاری نکنیم، اگر مدیرعامل و سرمربی و بازیکنان به برنامه‌آن‌ها رفت و آمد نکنند چنین و چنان خواهند کرد و این کار را کردند. صداقت در گفتار آن‌ها را با دانستن این واقعیت هم می‌توانید قضاوت کنید.

به نظر می‌رسد پرسپولیس همچنین قربانی درگیری‌ها و اختلافات درون سازمانی آن‌ها است چون در جریان همان تهدیدها گلایه داشتند که چرا مدیران، سرمربی و بازیکنان با یکی دو برنامه در ارتباط هستند و با آن‌ها نه! ما چه کنیم؟ نمی‌توانیم تمام وقت خود را صرف شرکت در برنامه‌ها کنیم به ویژه که بعد از هر برنامه تا چند روز پیامدها و آثاری وجود دارد. این که از بازی‌ها و پخش مستقیم بازی‌های ما، بازی‌هایی که این همه برای آن‌ها هزینه می‌کنیم به رایگان استفاده می‌شود کافی نیست؟! تاوان رقابت‌های درون سازمانی دیگران را هم ما باید پرداخت کنیم؟!

هر بازی که پرسپولیس برگزار می‌کند با احتساب هزینه‌ها و دستمزدها، بین ۱۰ تا ۱۵ میلیاردتومان هزینه دربر دارد و تلویزیون برای آن ریالی پرداخت نمی‌کند. به راستی این کافی نیست؟

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
13 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
Marco rohani

امیدوارم امروز هوادارا تو استادیوم از یحیی دل جویی کنند و حرکت طرفدارنما هایی که دلش رو شکستن رو تلافی کنند. و درویش رو بهطرف در خروجی باشگاه پرتابش کنند و ایشالا درویش مقا ومت نکن که الکی شهر رو شلوغ نکنه

فرحانی

با سپاس خدمت مدیران فرهیخته سایت .بنده قبلا تذکر دادم که طبق قانون مصوب سال ۹۲ مجلس . ۱۰ درصد سود پیام های بازرگانی رادیو و تلویزیون به باشگاه میزبان و ۵ درصد به باشگاه میهمان میرسد . حالا در هر بازی پرسپولیس چیزی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان نصیب صداو سیما میرسد . تا اینجا سرجمع چیزی بیش از ۷۵۰ میلیارد تومان برای بازیهای لیگ برتر و ۶۰۰ میلیارد تومان و ۱۲ میلیون دلار برای بازیهای آسیایی باید به پرسپولیس بدهند .باشگاه پرسپولیس شده چاه نفت صدا و سیما . قبلا هم متذکر شده بودم که اینها دنبال آتو گرفتن و حواس مخاطب را پرت کردن از اصل ماجرا است . سپاس از مدیران اندیشمند سایت . پیروز و سربلند باشید در کنار خانواده گرانقدر و محترمتان.

فرحانی

با سپاس فراوان .فقط کافیه دوربین های تلویزیون را برای بازی پرسپولیس راه ندهند و پخش اینترنتی کنند .ببینید چقدر ضرر مبکنند این طویله صدا و سیما

نصیر

از همون بازی اول با النصر که آزادی رو کردن مزرعه گوسفند و می گفتن خزانه چمن خالیه پروژه امنیتی بودن قضیه نابودی پرسپولیس مشخص بود..شاید حتی از قبلتر از فراری دادن علی کریمی از ایران با دام جنسی که براش پهن کردن…پروژه سفارشی از بالا هست این مدل برنامه سازی.صداوسیما دستور میگیره و برنامه سفارشی می سازه.
ادمین جان یه خبر محرمانه دارم و لطفا به گوش کارمندان و مدیران برسون و بهشون بگو امنیتی های استقلالی در آخرین جلسه ای که برای زدن پرسپولیس داشتن دنبال تشکیل تور جنسی برای کارمندان باشگاه پرسپولیس هستن و دنبال پرونده سازی های جنسی مالی اخلاقی و..هستن بهش بگو نقشه خطرناکی برای کارمندان پرسپولیس کشیدن..تقریبا تمام رسانه های وابسته به س. یا وزارت ا پشت استقلال هستن..پروژه علی کریمی رو خیلی تلاشش کردن روی دایی و بقیه پرسپولیسی ها هم اجرا کنن با ایجاد دام جنسی و آتو گرفتن ازشون برای تبدیل اسطوره های پرسپولیس به چهره ضد ملی..ما عملآ مقابل یک باند مافیایی کاملآ تروریستی امنیتی-اقتصادی قرار داریم که حتی پرونده قتل هم در کارنامه اینها هست…ارتباطسون رو با هر کسی که اطلاعات شخصی شما رو داره بسیار کم کنید..مواظب پرستو های عاشق باشید…پیشنهادات مالی رو سریع گزارش بدید چون اینها به هیچ کسی پول مفت نمی دن و طرف به محض زیر آبی رفتن حذف فیزیکی میشه

رضا صباغ زاده

مرسی از روشنگریت.

فرحانی

درود فراوان بر شما .قبلا هم چندین بار از طرف هواداران واقعی پرسپولیس مانند شما دوست فرهیخته و گرانقدر به باشگاه و کادر فنی و بازیکنان تذکر داده شده که قرار است پرستوهای خبرگزاری فارس و جوان و صدا وسیما برای تخریب باشگاه وارد شوند . مشکل باخت یا مساوی پرسپولیس نیست . بحث های دیگری است برای تخریب باشگاه و عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی.باز هم سپاس از روشنگری های فراوان شما

Majd

متاسفانه کافی نیست،پرسپولیس سالهاست که داغ بر دل میهن فروشان و بیگانه پرستان زده.پرسپولیس ایران محبوب فوتبال دوستان ایرانی.

soheil

همه میدونید دیگه منظور از کسی که بسیار کارکشته است در این بیانیه چه کسیه؟! و حتما میدونید کلمه کارکشته ساتسور شده چه کلمه ای هست؟ و حتما هم میدونید اون کلمه اورجینالش رو محموت خان فکری در وصف چه کسی فرمودند؟. خخخخ
سلامت باشید
#کارکشته # لالیگایی

فرحانی

دقیقا توضیح دهید دوست عزیز .بنده متوجه نشدم

hosein

به این نکته توجه کنین که اکثرافرادی درهر جایگاهی (البته جز عده ای قلیل)که ذهن و فکرشون ازیه مکتب پوسیده ومتعفن بنام کیسه باشه ،افرادی با مغزی به اندازه پشکل گوسفند که لجن و کثافتی وبیشرفی وبی منطقی از خصایص اصلی شون محسوب میشه که اتفاقا بدجوری هم تووزارت وفدراسیون فوتبال وشعبه های حساسش چون کمیته عنظباتی و جدیدن صداوسیما نفوذ پیدا کردن برای همینه که یه تیمی چون کیسه با اینهمه تخلفات واضع وجور واجور از همه فیلترها به راحتی عبور میکنه وآب از اب تکون نمیخوره ،نمونه اش همین تخلفات سقف بودجه هست که همه این شعبه ها خفه خن گرفته وحتی جرات مطرح کردنش رو هم ندارن چه برسد به دادن حکم وکسر امتیاز اما هرکدوم شون وقتی اسم پرسپولیس وسط میاد با کون پارگی تمام میخوان عقده کشایی کنن و۲۴ ساعته حکم میبرن و ساعتها درموردش برنامه منفی تو سایت ها وخبرگزاریها وتلویزیون میلی میسازن با همه این مسائل هواداران پرسپولیس فهمیده تر وباهوش تر از ان هستن که گوش به خزعبلات یه مشت عقده ای کیسه کش دهند که بخوان با دهن نجست گونه شان عظمت پرسپولیس وهواداران میلیونیش رو حتی خدشه دار کنند ،زنده باد پرسپولیس

Saeid

درویش بره تمام مشک‌لات حل میشه وسلام….
گل محمدی بره جانشینی برای او نیست و تیم ضعیف میشه

ناشناس

خیلی وقته برنامه های مزخرف رسانه میلی
رو نگاه نمی کنیم .جز پخش زنده بازی پرسپولیس
همه اینها ازهمون جایی اب میخوره که همه
میدونن . صدا سیما و رسانه هادست نهادی
هست که کسی جرات نداره بهش بگه بالا چشمت
ابروئه …همونایی که این روزها دارن پرسپولیس
و میزنن .

محمد

صدا وسیمای میلی کثیف!!!