اسلایدرداوری هادریافت ویدئو

تصمیم داور دربی در لیگ فرانسه هم تأیید شد +فیلم

پرسپولیس نیوز: مشابه اتفاقی که در دربی پایتخت رخ داد، شب گذشته در لیگ فرانسه هم اتفاق افتاد ولی داور اعلام پنالتی نکرد.

یکی از صحنه‌های بحث برانگیز داوری در این فصل از لیگ برتر، در دربی برگشت اتفاق افتاد. در همان نیمه اول ضربه مهدی قایدی بعد از برخورد به پای گولسیانی و در حالی که این بازیکن تکل زده بود، به دست مدافع گرجستانی پرسپولیس برخورد کرد ولی پیام حیدری داور آن بازی اعتقادی به پنالتی نداشت. تصمیمی که البته مورد تایید اکثر کارشناسان داوری داخلی و حتی خارجی قرار گرفت ولی همچنان استقلالی‌ها معتقد بودند که پنالتی آن‌ها در دربی سوخت و تا مدت‌ها هم در موردش بحث می‌کردند!

در اتفاقی جالب دقیقا مشابه همان صحنه در بازی پاری‌سن‌ژرمن و استراسبورگ اتفاق افتاد و ضربه مهاجم استراسبورگ به همان شکلی که به دست گولسیانی برخورد کرد، به دست مدافع پاریسی‌ها اصابت کرد ولی باز هم داور بازی اعتقادی به خطای هند نداشت و بازی ادامه پیدا کرد.

این تصمیم حتی از سوی VAR هم مجددا بررسی شد و تصمیم داور برای نگرفتن پنالتی در این صحنه کاملا تایید شد. چندی قبل هم در یکی از بازی‌های رم در سری آ مقابل اینتر صحنه‌ای مشابه با صحنه مورد نظر اتفاق افتاد که باز هم خبری از اعلام پنالتی نبود. صحنه دیگری هم چند روز بعد در بازی لیورپول در لیگ برتر انگلیس اتفاق افتاد که داور آن را هم پنالتی نگرفت تا داوران سه لیگ معتبر اروپایی تصمیمی مشابه داور ایرانی گرفته باشند. با توجه به این چندین صحنه مشابه در فوتبال اروپا که مجهز به سیستم کمک داور ویدئویی هم هستند، تصمیم پیام حیدری در اعلام نکردن پنالتی به سود استقلال در دربی درست بوده و مورد تایید قرار گرفته است و اعتراض استقلالی ها صرفا جهت توجیه ناکامی خود و تحت تاثیر قرار دادن قضاوت داوران در بازی های بعدی است.

این فیلم را ببینید:
 

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
پرسپولیس

اینقدر که اینا بیانیه دادن علیه داوری‌ها، و با وجود احساسی بودن ما ایرانی‌ها، شک ندارم اولین افتادن بازیکنان تو محوطه هیجده قدم پرسپولیس رو داور پنالتی اعلام میکنه.

سید

یک صحنه مشابه هم در بازی منسیتی و رئال از سوی روبن دیاز رخ داد که داور و اتاق var نیز براحتی از کنار آن گذشتند.ولی دهن گاله این کیسه تنان دوچرخه سوار رو کی میتونه ببنده! ؟

م.س

فقط حسین عسگری درست میگه.مرغ یک پا داره

بهمن نوری

این استقلالیا ده سال دیگه میگن ده سال پیش پنالتی ما رو نگرفتن.
حالا جالب اینه که همون نیمه اول دو تا پنالتی پرسپولیسو نگرفتن، پرسپولیسیا هیچ شکایتی نمیکنن.

ناشناس

این نخود مغزها مگه حالیشون میشه !
تا فردا اگر منطق و دلیل بیاری نمی پذیرن چرا ؟
چون منطق ندارن . فقط حرف خودشونو میزنن

elias

مظلوم نمایی و طلبکاری کار همیشگی استقلالیاست… بی منطق ترین هوادارای دنیا رو هم داره همینا بودن که با پلاکارد از سجادی کیسه کش استقبال کردن…