تيم مليمصاحبه ها

درخشان: در جام جهانی تیم‌ها پدرِ ما را در می‌آورند/ مگر ازبکستان کاناوارو نیاورد؟ از تغییر کادر فنی نترسیم

ملی‌پوش سابق گفت: از تغییر در کادرفنی تیم ملی نترسیم و تعارف را کنار بگذاریم.

حمید درخشان، در خصوص شکست تیم ملی فوتبال ایران مقابل ازبکستان در فینال تورنمنت العین اظهار داشت: ما واقعا چه سیستمی داریم و به چه شکلی در زمین فوتبال را بازی می‌کنیم. در حرف و حدیث که بسیار قشنگ در مورد تاکتیک‌ها و سیستم‌های فوتبال صحبت می‌شود اما درون زمین نمایشی که از تیم ملی می‌بینیم در حد تیمی نیست که به جام جهانی صعود کرده است.

نباید چشم بر روی واقعیت‌ها ببندیم

وی ادامه داد: زیر فشار حریفان نمی‌توانیم توپ را بیرون بیاوریم، اشکالات فنی تیم ملی ما بسیار زیاد است. ازبکستان ۲۰ دقیقه ۱۰ نفره بود اما نتوانستیم تاکتیک خاصی داشته باشیم و موقعیت خوبی ایجاد کنیم. به غیر از حرکت انفرادی کوشکی که موقعیت بسیار خوبی ایجاد کرد و به گل نرسیدیم آیا تیم ملی ما فرصت گلزنی مناسب دیگری داشت. حداقل چهار پنج موقعیت ایجاد می‌کردیم و آنها را از دست می‌دادیم یک گام به جلو برداشته بودیم. تیمی که به جام جهانی صعود می کند آیا شبیه تیم ملی ایران بازی می‌کند ما حتی اگر ازبکستان را هم در پنالتی می‌بردیم باز هم ایرادهایی را که در تیم ملی موجود است نمی‌توان انکار کرد. نباید چشم بر روی واقعیت‌ها ببندیم.

بازی در جام جهانی شوخی بردار نیست

ملی‌پوش سابق خاطرنشان کرد: تیم ملی در یک تورنمنت گل در جریان بازی نزد. آیا توانستیم برابر کیپ ورد به گل برسیم؟ ما باید فوتبال مان را به حریفان تحمیل کنیم، مالکیت توپ کافی داشته باشیم. کیپ ورد یا ازبکستان اگر مهاجم فرصت طلب داشتند هر دو در جریان بازی ما را شکست داده بودند. اینکه می‌گویند ما ساختار دفاعی خوبی پیدا کرده‌ایم درست ولی آیا ایرادهایی که در خلق موقعیت داشتیم، رفع شده است. زمان کی روش هم تیم ملی به همین شکل بازی می‌کرد. ما در این سال‌ها ضعف‌های زیادی در تیم ملی دیده‌ایم و کماکان این ضعف‌ها به قوت خود باقیست. دلخوش به این نباشیم که تیم ملی به جام جهانی صعود کرده است و می تواند از گروه خود صعود کند با این نمایش در جام جهانی موفق نخواهیم بود. مسابقات در این سطح شوخی بردار نیست. بی رودربایستی پدرمان را در می آورند.

جلو که نمی‌رویم در جا هم می‌زنیم

وی تصریح کرد: گالیاردی به کادر فنی تیم ملی اضافه شده ولی آیا تاثیری داشته است. به خدا عناد نداریم ولی فوتبالی که به واسطه دیدن آن به دانش و فهم ما چیزی اضافه شود، از تیم ملی ندیده‌ایم. ما گرفتار فقر تاکتیکی هستیم، چیزی نکاشته‌ایم که بتوانیم آن را درو کنیم. اگر ایرادها رفع نشود حال و روز خوشی در جام جهانی نخواهیم داشت. باید عین تیم های عقب افتاده با بازی دفاعی و یک فوتبال بسته به دنبال آن باشیم که نهایتا به تساوی برسیم. حریفان با روش‌های تاکتیکی متعدد مسلما به ما فشار زیادی خواهند آورد. بازی به بازی یک قدم به جلو که نمی‌رویم در جا هم می‌زنیم.

با حرف‌هایی که می‌زنیم دشمنی‌ها زیاد می‌شود

درخشان یادآور شد: ازبکستان رشد کرده و ما کاری نکرده‌ایم، برنامه و طرح لازم برای رشد نداشته‌ایم. فقر تاکتیکی ما زیاد است چون بلد نیستیم درست از فرصت‌ها استفاده کنیم. متاسفانه با این حرف‌ها که می‌زنیم دشمنی‌ها زیاد می‌شود ولی بهتر است حقایق را بگوییم. نباید سرپوش بر روی ایرادهای تیم ملی بگذاریم. تیمی که در یک تورنمنت گل نمی‌زند دچار مشکل جدی در فاز هجومی است. باز هم می‌گویم دلخوش به حضور در جام جهانی نباشیم و وعده و وعید صعود ندهیم.

از تغییر نترسیم و تعارف را کنار بگذاریم

وی در مورد اینکه به نظرش تغییر کادر فنی یک نیاز است، گفت: ما چرا راه دور برویم، مگر ازبکستان فابیو کاناوارو را به عنوان سرمربی جدید نیاورده؟ شکل بازی این تیم که بهتر هم شده، پس ما هم از تغییر در کادرفنی تیم ملی نترسیم. بیاییم تعارف را کنار بگذاریم، باید در جام جهانی بتوانیم آبروداری کنیم. نگاهی به تیم هایی مثل ژاپن و کره نکنیم که مقابل بهترین تیم های ملی دنیا چه فوتبال روانی را ارائه می‌کنند چون ما دور و بر خودمان گیر کرده‌ایم و زورمان به ازبکستان ۱۰ نفره هم نمی‌رسد.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
20 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
ع ق

کل یوم فدراسیون فودبال و این مربی سواد فوتبالی ندارند و انتخاب قلعه نوعی و همه انتصابهای آنها باند بازی است و تیم محبوبیت و تاکتیک ندارد و در سطح تیم های باشگاهی است و وجهه بازی کردن در سطح آسیا و جام جهانی ندارد

ع ق

این تیم ملی نیست فوتبال هم بازی نمی کنه انتخاب قلعه نوعی فوتبالی نیست و فدراسیون‌ها و تاجیها از اول تاکنون باند بازی می کنه

ع ق

آخه این فدراسیون تاج و تاجیکها در حد این حرفها نیست تیم ملی فوتبال بازی نمی کنه فودباله و قلعه نوعی در حد تیم باشگاهی هم نیست

بهمن

کی‌روش رو بیاریم تا نتیجه انگلستان تکرار شود.
والا جلال طالبی بهتر از کی‌روش نتیجه گرفت.
ای کاش بجای حسادت برای مملکت دلسوزی کنیم.

حسین

چ تیم ملی چ تیم باشگاهی همه مشکل مدیریتی دارن تیمهای عربی درحال پیشرفت هستند تیم های ایرانی درحال پس رفت و شیرتوشیری شده با اقاتاج

حسین

آقای تاج چندین ساله که فوتبال ایران رو برده عصر حجر کسی هم نیست جلو این آقا قدعلم کنه تاکی باید این فوتبال اینجور باشه الکی دل مردم به چ خوش کرده

حسین

سلام چرا مگه تاج بده بهترین سرمربی دنیا داره امثال قهرمان جهان میشه

امین

سال ها دل طلب جام جم از ما می کرد
آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد!!!!!

حسین سرخدل

هرکسی بشینه وقت خودشو بادیدن بازی اینا تلف کنه به خودش خانواده ش به این مملکت خیانت کرده همچین تیمی رو فقط باید در کل بازی ها فقط هوووو کرد… وقتی پدر مافیا بشه رئیس فدراسیون رئیس مافیا بشه سرمربی مطمین باشید اینها هدفی غیراز فوتبال بازی کردن دارن اینا فقط میخواستن به جام جهانی برن تا به اهداف شخصی خودشون برسن والت کدوم فدراسیون احمقی میاد اسکوچیچ رو که تو ۴تا بازی تیم و برد جام جهانی رو برکنار میکنه و بجاش میره این کله مرغی مافیا رو میزاره جاش اگه یه مربی با لول بالاتر میاوردن قابل هضم بود اما وقتی اینو اوردن مطمین باشید اهدافی غیرفوتبالی دارن

عمار

به احتمال زیاد قراردادی که بسته‌اند قرار با تاج تقسیم بشه وگرنه این همه بد بازی کردن یه واکنشی داشت

ساعد

تیم های که در جام جهانی با ایران همگروه میشند باید زنگ تفریح داشته باشند مثل انگلیس دوره قبل هروقت اراده میکردند یک گل به ایران می‌زدند لعنت به فدراسیون بیشرف

علی

ایران یک جام جهانی به اسکوچیچ بدهکار است بهتره هرچه سریعتر جای گروهبان را بگیرد

عمار

واقعا

raha

همه از اولش این روزها رو پیش بینی کرده بودند.بخدا کیسه هم اینو گردن نمیگیره تاج هم نمیخواد هیچ چیز رو گردن بگیره بیچاره ما هوادارا

علیرضا _ پرسپولیس ارتش سرخ آسیا

سرمربی تیم ملی باید مثلا مورینیو _توماس توخل _ اونای امری و امثال اینا باشه، نه این امیر قله مرغی
خودتون گیر آوردین، آبروریزی جهانی میشیم

نوید

اینجا همه دنبال پولن و مافیا بیداد میکنه از کمیته استیناف زنوزی بگیر تا فدراسیون تاج

علی ص

این تیم محلی ، پیک نیکی هست نه فوتبالی .دور هم جمع میشن چند روزی با پول بیت المال در اونور آبها خوش میگذرونند و در آخر منت سر مردم می گذارند که بخاطر شما از جان مایه گذاشتیم . یابا جمع کنید این سیاهبازیها رو .

علی قرمز ته

امیر قلعه نوعی لیاقت سرمربیگری تیم ملی رو نداره.

ندارد

تیم ملی قفل شده سرمربی باید عوض شه آبرومون میره هاشمیان هم قفل بود رفت پرسپولیس بهتر میشه برای اولین بار با دوستانم با حمید درخشان موافقیم

Saman

همین فدراسیون فاسد مگه چهار سال پیش چند ماه مونده به جام جهانی با عجله و سراسیمه مگه اسکوچیچ که بهترین مربی تیم ملی بود رو مگه اخراج نکرد تا کی‌روش رو بیاره تا حق دلالیش رو تاج به جیب بزنه. حالا چرا قلعه نویی که هیچکسی حتی یه نفر خواهان ماندنش نیست رو اخراج نمیکنه. تیم ملی با این آدم سیاه تریم جام جهانی تاریخش رو خواهد گذروند. جدی بگیرید تا دیر نشده و با لگد بندازید بیرون این رئیس مافیا رو