
شکایت وزیر سابق ورزش از مدیر عامل پرسپولیس!
برخلاف تصور رایج درباره رابطه نزدیک مدیرعامل اسبق پرسپولیس با وزیر ورزش دولت یازدهم، گرشاسبی مدعی شد مسعود سلطانیفر از او به دادگاه شکایت کرده است.
هشت سال از فینال لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی که پرتماشاگرترین فینال سالهای اخیر این رقابتها بوده میگذرد اما همچنان این مسابقه به عنوان یک بازی خاطرهانگیز در ذهن هواداران پرسپولیس باقی مانده است. جایی که اگرچه تیم برانکو موفق به شکست کاشیما انتلرز و قهرمان آسیا نشد اما به دلایل مختلف از جمله اولین ورود زنان به استادیوم، دیداری به یادماندنی را در فوتبال ایران به ثبت رساند.
البته برگزاری این مسابقه یک اتفاق ساده نبود. تنها چند هفته پیش از فینال و زمانی که پرسپولیس در شور و شوق برتری برابر السد قطر با هزاران تماشاگر بود، ای اف سی با ایرادات مختلف به سراغ باشگاه پرسپولیس آمد و آنطور که مدیرعامل وقت قرمزها میگوید، هشدار داد که ممکن است میزبانی این دیدار از پرسپولیس گرفته و بازی در قطر یا امارات برگزار شود.
این اما تنها مشکل آن روزهای پرسپولیس نبود. قرمزها علی رغم ثبت پاداش چند میلیون دلاری نزد ای اف سی، از پرداخت دستمزد برانکو ایوانکوویچ ناکام بودند و در نهایت نیز این موضوع منجر به ارسال نوتیس و جدایی این سرمربی باوجود یک سال قرارداد شد. موضوعی که باعث نارضایتی شدید هواداران پرسپولیس شد.
حالا حمیدرضا گرشاسبی که این روزها مدیریت باشگاه فولاد را بر عهده دارد، صحبتهای جالبی در خصوص آن دوران مطرح کرده است؛ او پس از اظهارات مفصل خود در خصوص شرایط این روزهای فولاد، درباره اتفاقاتی که در زمان حضورش در پرسپولیس رخ داده، صحبت کرده است. او در بخشی جالبی از گفتگوی خود، روایتی را از نحوه دریافت ۳۰۰ هزار دلار به صورت نقدی از کنفدراسیون فوتبال آسیا مطرح کرده و مدعی شده بخشی از حقوق برانکو را به این صورت پرداخت کرده است.
اما گرشاسبی در مهمترین بخش از این گفتگو، از تقابل با مسعود سلطانیفر پرده برداشت؛ یکی از خبرسازترین وزرای ورزش ایران که قهرمانیهای پرسپولیس در لیگ برتر در دوران او سبب شد تا بسیاری این نتایج را به علایق رنگی او نسبت بدهند اما حالا مدیرعامل وقت قرمزها ادعا کرده که حتی در آن زمان سلطانیفر از او شکایت کرده و پای او را به دادگاه باز کرده است – ماجرایی که پیش از این هرگز به صورت مفصل طرح نشده بود.
این ادعا در حالی مطرح شده است که این تصور وجود داشت که گرشاسبی ارتباط نزدیکی با مسعود سلطانیفر داشته و از طرفی رقبا و منتقدان پرسپولیس در آن مقطع اعتقاد داشتند که سرخپوشان از حمایتهای ویژهای در سطوح مدیریتی ورزش کشور برخوردار هستند؛ موضوعی که در آن سالها بارها از سوی چهرههای مختلف مطرح شد و به یکی از موضوعات بحثبرانگیز فوتبال ایران تبدیل شد و البته همچنان نیز در میان هواداران ادامه دارد. این در حالی است که سلطانی فر وزیر ورزش در آن مقطع از هیچ کمکی به استقلال دریغ نمیکرد و حتی برای صدور مجوز حرفه ای این تیم تا مقر ای اف سی در کوالالامپور هم سفر کرد.
گرشاسبی در این خصوص گفت: ما در شرایطی فینال آسیا را برگزار کردیم که ای اف سی 300 ایراد از ورزشگاه آزادی گرفت و یک هفته مهلت داد و گفت بای باید در کشور قطر یا امارات و عمان برگزار شود. ما با کمک 300 نفر داوطلب تمام ایرادات را در یک هفته برطرف کردیم و بازی را برگزار کردیم و هنوز چنین میزبانی بعد از این مسابقه در ورزشگاه آزادی انجام نشده است. بعد از فینال آسیا ما منتظر بودیم پاداش یا تشویق و خسته نباشید به ما گفته شود اما ناگهان دیدیم دادگاه ما را احضار کرد. مواردی مطرح کردند که اگر الان بگویم مردم و هواداران خنده شان می گیرد و نمی خواهم بگویم.
وی ادامه داد: انتظار داشتیم پدر خانواده به ما کمک کند اما دیدیم شاکی پرونده پدر خانواده است. آقای سلطانی فر وزیر ورزش وقت ما را به دادگاه کشاند. برای یک نمونه از موارد شکایت سال 97 سالی بود که صراف در آن اعدام شد. جابجایی دلار و ارز ممنوع شده بود و همه چیز قفل شده بود. ما به برانکو و دستیارانش بدهکار بودیم و داشتیم آنها را از دست می دادیم. ما با ارتباطی که برقرار کردیم توانستیم 300 هزار دلار از مالزی از ای اف سی بگیریم. به ما اعلام کردند 3 نفر بفرستید 3 تا 100 هزار دلار به آنها بدهیم. ما با هماهنگی هیئت مدیره 3 نفر از اعضای باشگاه را فرستادیم 300 هزار دلار را گرفتیم و چون نمیشد وارد کرد از همان جا مطالبات آقای برانکو و دستیارانش و منشا و بقیه بازیکنان خارجی واریز شد. این یکی از جرم های من بود و گفتند شما باید ارز را وارد ایران می کردید و می فروختی و ریال به حساب باشگاه واریز می کردی و دوباره دلار می خریدی بعد استفاده می کردی. شرایط مملکت طوری بود که اصلا امکان انجام این کار نبود و شما من را به عنوان مسئول انتخاب کردید تا شرایط را مدیریت کنم این کشتی غرق نشود. ما تمام هیئت مدیره تصمیم گرفتیم تا این شرایط را مدیریت کنیم تا کشتی غرق نشود اما من تنها را به دادگاه کشاندید، چه کسی تا حالا توانسته یک ریال از طلبش را از ای اف سی بگیرد؟ این تنبیه دارد یا پاداش؟ یک مورد دیگر این بود چرا مبلغ اضافه به حساب شما آمده؟ گفتم اگر اضافه آمده خب چکش را بکشید به من بدهید! و مسائل دیگری که به خیر گذشت و رای دادند و نوشتند تمام این مسائل صحت ندارد و کذب است و همه اسناد موجود و کامل است و پرونده مختومه شد.




از این دم و دستگاه و مسئولین کیسه کش فاسد و عقده ای نجاست و کثافت میباره
یادمه زمان همین وزیر ورزش مثلا پرسپولیسی!! تازه بحث ارز 4200 مطرح بود و قرار بود با ارز 4200 به هر کدوم از دو باشگاه پرسپولیس و استقلال حدود 100 میلیارد تومن ارز دولتی داده بشه..به شکل عجیبی خارج از روال عادی اداری بورس و.. با فشار شدید لابی امنیتی کیسه از نهادهای فرا دولتی به دولت روحانی و وزارت رورزش کل پولی که استقلال می خواست رو با دلار دولتی 4200 دادن اما پرسپولیس رو به بهانه های مثلا قانونی یک سال تاخیر دادن تا در نهایت با ارز حدود 8 تا 12 هزار دادن…این تازه یکی از فسادهای دریای بیکران طیویه کیسه و باند پشت پرده امنیتی اون هست
کلا شرط اول تصاحب مناصب ورزشی تواین مملکت گرایش شدید به تیم کیسه سوگولیه!!!
یه حقیقت دیگه هم هست که هنوز برملانشده وحتی گرشاسبی هم جرات گفتن ش رو نداره،،،،
اگه یادتون باشه بارها گفته شد که ۷۰۰ هزاردلار ازپاداش اسیایی پرسپولیس درسال ۲۰۱۸ گم شده!!!!!
بله،،،اون ۷۰۰ هزاردلار رو سلطانیفر مخفیانه ومحرمانه به حساب کیسه جان ریخت که باهاش تونیم فصل تیمشون رو تقویت کردند (از جمله جذب اون ۳تابازیکن سیاه تواون مقطع)
چقدر برای پاداش آسیا اون سال پرسپولیس جنگید!! خیلی راحت چند سال بعد با مثلا خصوصی سازی رفتن استقلال رو با چند صد میلیارد بدهی دادن به نفت وپتروشیمی خلیج فارس و فقط در یک سال سه تا چهار هزار میلیارد تومن هزینه کردن.!!