اخبار لیگ برتر و حذفیاسلایدرلیگ قهرمانان آسیا

صعود پرسپولیس، استقلال و تراکتور به آسیا / حذف سپاهان با فرمول جدید

فرمول جدیدی که از سوی مسئولان چند باشگاه ارایه شده، احتمال حذف سپاهان از بین نمایندگان فصل آینده فوتبال ایران را تقویت کرده و پرسپولیس، استقلال و تراکتور را راهی لیگ‌های آسیایی خواهد کرد.

رقابت‌های بیست‌وپنجمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران پس از هفته بیست‌وسوم، متوقف شد تا تیم ملی ایران تمرینات خود را با حضور بازیکنان داخلی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۶ آغاز کند. در همین حال، سازمان لیگ در تلاش است با تعیین فرمولی مشخص، تکلیف قهرمان، سهمیه‌های آسیایی و همچنین تیم‌های سقوط‌کننده را روشن کند.

این فرمول باید با شرایط تیمداری باشگاه‌ها در فصل آینده نیز همخوانی داشته باشد؛ چرا که بسیاری از تیم‌ها برای ادامه فعالیت خود ناچار به کاهش هزینه‌ها هستند.

این موضوع می‌تواند بر نحوه انتخاب نمایندگان فوتبال ایران در رقابت‌های آسیایی نیز تأثیرگذار باشد. در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) با تعیین نمایندگان بر اساس ادامه مسابقات موافقت نکند، معرفی نمایندگان ایران باید طبق زمان‌بندی قبلی، تا دهم خردادماه انجام شود.

مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با پیشنهاد چند باشگاه مبنی بر بررسی نتایج بازی‌های رودررو برای تعیین جایگاه نهایی تیم‌ها روبه‌رو شده‌اند. بر اساس این پیشنهاد، همانند شرایط تعیین قهرمان در برخی لیگ‌ها، نتایج بازی‌های مستقیم میان تیم‌های مدعی ملاک قرار گیرد تا تیم‌هایی که عملکرد بهتری داشته‌اند، سهمیه حضور در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان آسیا ۲ را کسب کنند. در این جدول تراکتور اول و پرسپولیس دوم هستند.

بررسی این آمار نشان می‌دهد تراکتور، پرسپولیس و استقلال در چنین فرمولی شانس بیشتری برای حضور در آسیا خواهند داشت. این در حالی است که سپاهان در دیدارهای مستقیم مقابل رقبای سنتی خود نتایج ضعیفی کسب کرده و در صورت اجرای این فرمول، شانس کمتری برای کسب سهمیه خواهد داشت.

سپاهان، مانند بسیاری از تیم‌های صنعتی، با مشکلات مالی جدی روبه‌روست و حتی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نیز با چالش‌هایی مواجه شده است.

جدول بازیهای رو در رو به شرح زیر است:

۱- تراکتور: بازی: ۸/ برد: ۵/ مساوی: ۲/ باخت: ۱/ گل زده: ۱۳/ گل خورده: ۴/ امتیاز: ۱۷

۲- پرسپولیس: بازی: ۸/ برد: ۳/ مساوی: ۴/ باخت: ۱/ گل زده: ۷/ گل خورده: ۶/ امتیاز: ۱۳

۳- گل‌گهر: بازی: ۹/ برد: ۳ برد/ مساوی: ۳/ باخت: ۳/ گل زده: ۱۰/ گل خورده: ۱۵/ امتیاز: ۱۲

۴- استقلال: بازی: ۶/ برد: ۲/ مساوی: ۳/ باخت: ۱/ گل‌ زده: ۴/ گل خورده: ۳/ امتیاز: ۹

۵- چادرملو : بازی: ۷/ برد: ۱/ مساوی: ۲/ باخت: ۴/ گل زده: ۷/ گل خورده: ۷/ امتیاز: ۵

۶- سپاهان: بازی: ۸/ برد: ۱/ مساوی: ۲/ باخت: ۵/ گل زده: ۶/ گل خورده: ۱۰/ امتیاز: ۵

جدول میانگین امتیاز بازیهای رو در رو هم به شرح زیر است:

1- تراکتور: 2.1
2- پرسپولیس: 1.6
3- استقلال: 1.5
4- گل گهر: 1.3
5- چادرملو: 0.71
6- سپاهان: 0.62

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
5 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
محمدحسین

به نظرم سقوط تیم ها رو بی خیال بشن
هم چنین ادامه لیگ رو هم بی خیال بشن و لیگ بعد رو با 18 تیم شروع کنند

احسان

به همین خیال باشید که تاج و فدراسیون نشین ها بزارن پرسپولیس بره آسیا

سرخپوش

چه طوریه قرار که بازی های لیگ دو فوتبال ادامه پیدا کنه ولی بازی های لیگ برتر ادامه پیدا نمیکنه ؟ چون لیگ برتر توش پرسپولیس هست برگزار نمیشه ؟ خوب بگید می‌خواستیم کیسه رو قهرمان کنیم دیگه

بانک شهر دشمن پرسپولیس

همین الان تاج کیسه کش اجازه میده این فرمول اجرابشه!!!!!
در۲فصل اخیر تاج وفدراسیون تماما استقلالی اش شبانه روز در حال دشمنی وانتقامجویی وضربه زدن به پرسپولیس هستند فقط یه نمونه اش:::
هفته اول به خاطر ۱۰۰ میلیارد عبور پرسپولیس از سقف بودجه کذایی ،کارت بازی پیام و۵بازیکن دیگه روصادرنکردند و۲ امتیاز پرسپولیس رو دزدیدند ولی تیمی که ۲۵۰۰ میلیارد تومان بیشتراز سقف بودجه اش ازپول پتروشیمی ریخت وپاش کرد مورد تشویق هم قرارگرفت!!!

نصیر

3 امتیاز هم خیلی راحت دادن به استقلال به بهانه ملوان…حکم ممنوعیت تماشاگر در حذفی رو شکوندن…میزبانی ها رو از تیم ما گرفتن..کمیته انضباتی احکامش کاملا دوگانه هست نسبت به پرسپولیس و دیگران..