اخبار باشگاهاختصاصیمقالات فوتبال

صفر تا صد پشت پرده امسال پرسپولیس: از خیانت‌های پی در پی تا شطرنج بقا!

سه مجموعه مالکان، مدیریت و کادرفنی پرسپولیس، مثلث موثر در ناکامی‌های این فصل سرخپوشان بوده‌اند.

قصه این فصل پرسپولیس قصه خیانت‌های پی درپی، اتحادهای موقت شکننده و اختلافات عمیق بوده و حاصل آن سرنوشتی شوم برای باشگاه بوده است.

شاید خیلی از هواداران فصل حضور حمید استیلی را پرحاشیه ترین فصل تاریخ پرسپولیس بدانند اما این فصل به دلایل مختلف با اقتدار رکورد فصل استیلی را شکست!

در آن فصل خیلی زود کاشانی مدیرعامل باشگاه برکنار و رویانیان جایگزین وی شد و همین تغییر نیمی از حواشی پرسپولیس را کاهش داد و در ادامه هم استیلی جای خود را به دنیزلی داد و اعتراضات در ورزشگاه فروکش کرد.

اما پرسپولیس امسال تا به حال نه تغییری به خود دیده و نه توانسته تا هفته ششم لیگ بیش از یک برد به دست بیاورد و همین روند ادامه دارد.

وحید هاشمیان در ابتدای فصل بدون تجربه سرمربی‌گری به عنوان سرمربی‌ پرسپولیس انتخاب شد و همین انتخاب بدون سابقه قابل توجه باعث شد هاشمیان خود را مدیون مدیرعامل بداند و با حمایت از درویش و تصمیمات او در فصل نقل و انتقالات خودش را تبدیل به سیبل حملات و انتقادات بکند و اولین قربانی پرسپولیس شود.

در روزهایی که هواداران هر روز مقابل باشگاه و بانک شهر به نقل و انتقالات اعتراض داشتند مدیران وعده جذب سه بازیکن باکیفیت به هاشمیان دادند و از هاشمیان خواستند از نقل و انتقالات حمایت کن و با همین وعده هاشمیان اشتباه بزرگی مرتکب شد و تمام قد از مدیران باشگاه حمایت کرد و مقابل هواداران ایستاد.

در ادامه نه خبری از جذب سه بازیکن شد و از حمایت های مدیریت هم خبری نبود تا کم کم هاشمیان که دید حمایت هواداران را هم از دست داده و تبدیل به مقصر شماره یک باشگاه شده در نشست های خبری لب به سخن گشود و شروع به گفتن واقعیت ها کرد.

در نهایت کار به جایی رسید که در ورزشگاه هم جلوی شعار دادن علیه هاشمیان گرفته نمی شد و خبر مذاکره با حسین عبدی در پایان هفته چهارم هم به گوش رسید تا هاشمیان مطمئن شود اوضاع آن طور نیست که فکر میکند. خبری از جذب گزینه های هاشمیان هم نبود و نه مغانلو جذب شد، نه رگیلون و جمال لوئیس و آمدن هرکدام به دلایلی منتفی شد تا هاشمیان لب به سخن بگشاید.

هاشمیان در ابتدا به سیاست بودجه‌ای باشگاه انتقاد کرد و گفت اول فصل محدودیت سقف بودجه گذاشته بودند و نمی‌توانستیم بازیکن بگیریم اما بعد که دیدند هولدینگ خلیچ فارس هزینه کرده سقف بودجه را برداشتند اما دیگر بازیکن آزاد پیدا نمی‌شد.

همین صحبت های هاشمیان باعث ناراحتی احمدی مدیرعامل بانک شهر هم شد و رئیس کنسرسیوم مالک باشگاه به صحبت های هاشمیان پاسخ داد و گفت سردار دورسون و امیری با نظر او جدا شدند و سرمربی باید درباره آنها پاسخ بدهد.

گذشته از هاشمیان که با عملکرد فنی خود و از دست دادن امتیازات متعدد از یک طرف و بازی خوردن از مدیریت و حمایت بی جایی که باعث قربانی شدنش شد و مورد سیل انتقادات قرار گرفته، دو ضلع دیگر مثلث هم در این شطرنج حرکات متعددی داشته‌اند.

مدیرعامل باشگاه که از فدا کردن هیچ شخص یا گروهی برای جلوگیری از سقوط ترسی ندارد بعد از فاش شدن جلسه با حسین عبدی در هفته چهارم حالا سراغ اوسمار و یک گزینه دیگر هم رفته و قصد دارد در صورت ناکامی در بازی مقابل خیبر خرم آباد بلافاصله تغییرات فوری در کادرفنی ایجاد کند تا صدای اعتراض هواداران را موقتا خاموش کرده و صندلی خود را حفظ کند و تا آخرین لحظه قصد استعفا دادن ندارد.

از طرفی درویش برای انجام برنامه های خود و تغییر کادرفنی نیاز به پول دارد که فعلا بانک شهر جلوی آن را گرفته و جریان ورود پول به باشگاه را قطع کرده تا درویش را مجبور به استعفا کند و حتی گفته می شود مدیران باشگاه تنخواه برای امورات اجرایی نداشته و حقوق پرسنل هم پرداخت نشده است و مالک باشگاه هم در این شطرنج بدون حرکت باقی نمانده است.

مدیریت بانک می خواهد بدون کمترین تنش و ترکش تغییرات را نهایی کند اما در صورتی که پرسپولیس مقابل خیبر خرم آباد نتیجه نگیرد ممکن است احمدی شخصا وارد شود و تغییرات را نهایی کند تا مدیران باشگاه نتوانند با تغییر مربی ماندن خود را تمدید کنند، ابتدا سراغ تغییر مدیریت می‌روند و حتی شاید مالک باشگاه شخصا تکلیف کادرفنی را هم مشخص کند.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
16 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
پرسپولیس ایران اهورایی

لعنت به همه‌ی دزدها خائنین حاضر در باشگاه مردمیه پرسپولیس

عبدالله

تو نقل و انتقالات مشخص بود پرسپولیس پنجم هم نمیشه. اما یک سری که درک درستی از فوتبال ندارند اینجا حمایت می‌کردند. من کاری به ناکارآمدی مدیریتی در فوتبال کشور ندارم. اما در پرسپولیس مقصر اصلی درویش ریاکار هست. تو هیچ سیستم درستی درویش را مدیر یک مکان ورزشی ۳۰۰ متری هم نمی‌گذارند. درویش نباید بره. باید با خفت بندازنش بیرون. بازیکنان هم نود درصد شون بازیکنان متوسط رو به پایین هستن. تا زمانی هم هوادار متمول هست و سروش رفیعی میشه بزرگ تیم؛ امثال ترابی به پرسپولیس نمیان. هاشمیان هم به درد پرسپولیس نمیخوره. دو بازی اول سرعت انتقال دفاع به حمله امیدوار کننده بود. اما با حضور رفیعی این هم پرید

مازیار

اول باید درویش بره. درویش با بی ثبات کردن نیمکت و رد کردن مربیان موفق تیم در درجه اول و در درجه دوم ردکردن بازیکن های موفق تیم و خرید بازیکن های معمولی تیم رو نابود کرده. الان دست هاشمیان رو هم در حنا گذاشته با یه تیم غیر بالانس و بازیکن های که خواسته مربی نبوده.

Russell

همه اینا سروته یه کرباسن، یه مشت منفعت طلب سهم خواه

امید

ما مدیر توامند و دلسوز می خواهیم. گرشاسبی باید برگردد

سجاد

خداکنه این دروغی که میگین راست باشه وتیم نتیجه نگیره تواین بازی تا این کفتار ونوچه هاش برداشته بشن

آری

مقصر این روزای پرسپولیس اول درویش و اونایی که اوردنش و حمایتش میکنند بعد مالکیت که به خواسته درویش تن داد و عرضه اخراج درویش رو نداره. هاشمیان تقصیری نداره اگه هم باشه آخرین نفره. واقعا خاک تو سر هیت مدیره و مالکی که توانش از مدیرعامل کمتره. فقط تو ایران هست که مدیرعامل همه کارست قدرتش از رئیس هیت مدیره حتی مالک هم بیشتره

Arj

جناب احمدی تو رو جان بچه هات قسم ریشه درویش رو از پرسپولیس قطع کن دیگه بر همه مشخص شده شخصیت و کیفیت و ذات بد این بشر نمیدونم چرا مراجع محترم نظارتی ورود نمیکنند

raha

داداش تو مملکتی که هیچ مدیری عوض نمیشه مگر گندش دیگه عالم گیر بشه تو دنبال مراجع نظارتی هستی اگر بود که یکی مثل درویش دربون یک توالت عمومی هم نمیشد

رضا سرخدل

مقصر خودمونیم اگریه هفته جلو دفتراحمدی و باشگاه شلوغ کنیم بانک روی سرشون خراب کنیم حساب کاردستشون میاد حالا هی نجابت کنید بازیها و امتیازهارو یکی یکی داریم مفت مفت میدیم میره الان باید بااختلاف ۵و۶ امتیاز تو صدر جدول باشیم اخرفصل دیگه فایده نداره غصه خوردن این مربی فایده نداره کی میخواهید بفهمید برانکو هم دیگه نتیجه نمیده سنش بالارفته بیاد هم بگیرنگیرداره فقط اوسمار هم جوانه هم آشنایی داره ازلیگ هم انگیزه داره برای قهرمانی ومعروف شدن

raha

تا درویش گدا هست شما گواردیولا رو هم بیاری خرابش میکنه امسال رو بیخیال شید فقط درویش گورش رو گم کنه بعد یک فکری میکنیم

Marco Rohani

اگر این اتفاق بیوفته هم خوب ولی چرا انقدر دیر چرا وقتی پرسپولیس سوم چهارم تو جدول بود اینکار نشد و وقتی هفتم جدول هستیم باید به این فکر بیوفتند مدیر فاسد تیم عوض بشه پس ما بجز مدیر باید به احمدی هم خرده بگیریم وخواهان جدایی درویش تعویض مربی وحتی برکناری احمدی ازمقام خود در باشگاه بشویم.به امید خدا

raha

باید پرونده ها رو جمع وجور کنند فاکتور ها بالا و پایین بشه وقت میبره

حسین

خدايا خودت به داد هواداران و پرسپولیس برس که کرکس ها بد ریختن دوربرش

پرسپولیس همیشه قهرمان

بخور بخور با هر تغییرات پورسانت جدیدی میرسه و همه راضین غیر از هوادار وفادار که سهمش غصه است و دیگر هیچ!!

raha

احسنت همه ما سر کاریم اونی که درویش رو اورد فکر میکنی میزاره یکی مثل دادکان بشه مدیر نه دادا درویش و درویشها امال این مدیرانن