فوتبال ملی و ایران

مایلی‌کهن: ساکت راننده ترکان بود و هر جا رفته با رابطه رفته است / تاج نه، باید بگوییم آقای استقلال!

مربی و پیشکسوت فوتبال با اشاره به ناهنجاری‌های موجود به نقد بخش‌هایی از عملکرد فدراسیون فوتبال از رئیس تا سرپرست دبیرکلی و سرمربی تیم ملی پرداخت.
 محمد مایلی‌کهن با انتقاد از شیوه مدیریت در فوتبال ایران، اظهار داشت: مدیران ما، مدیران هزینه‌ شده‌اند. آقایانی که تشریف می‌آورند، فقط هزینه‌ها را بالا می‌برند. این کار هم به خاطر خودشان است. در کشورهای پیشرفته فوتبال این‌طور نیست، چون باشگاه‌های‌شان سازمان یافته است. مدیران آنها از طریق مجمع انتخاب می‌شوند، نه به صورت انتصابی.

وی در خصوص افزایش حواشی موجود در فوتبال ایران، گفت: ما قبلاً چهارشنبه‌ها یک بخت آزمایی داشتیم که فقط چهارشنبه‌ها قرعه‌کشی می‌شد. این بخت‌‌آزمایی‌ها الان مدام به طریق مختلف برگزار می‌شود. نه تنها بازیکنان، همه هواداران و بینندگان. هر برنامه‌ای که اجرا می‌شود، می‌گویند اگر این پیام را بفرستید، فلان قدر جایزه می‌گیرید. این بخت آزمایی است دیگر. فقط روشش عوض شده است.

پیشکوست باشگاه پرسپولیس با اشاره به مشکلات مدیریتی این باشگاه و در پاسخ به این سوال که آیا شما هم در آن زمان مانند الان «آپشن» داشتید؟ خاطرنشان کرد: ما «کاپشن» هم نداشتیم، چه برسد به «آپشن». وقتی شما با بازیکنی قرارداد می‌بندی، باید به آن عمل کنی و شکی در آن نیست، اما مدیران ما، مدیران هزینه هستند. ما چرا اعلام نمی‌کنیم که مدیران ما چقدر می‌گیرند؟ آنها به دلیل ماندگاری خودشان، نرخ‌ها را افزایش می‌دهند. شما باید به قراردادتان پایبند باشید. از طرفی دیگر، بازیکن هم به هیچ عنوان حق ندارد در مورد مسائل مالی صحبت کنند. یادمان نرود که تا دیروز کسی این آقایان را نمی‌شناخت. تا دیروز با دوچرخه هم این‌طرف و آن‌طرف نمی‌رفتند، اما الان بهترین ماشین‌ها زیر پای‌شان است، البته حق‌شان است، اما به‌خاطر مردم باید حجب و حیاها بیشتر شود.

مایلی‌کهن به انتقاد عملکرد فدراسیون فوتبال پرداخت و عنوان کرد: تا قبل از اینکه تیم امید به قرقیزستان برود، آقایانی که الان خودشان را همه فن حریف فوتبال می‌دانند و عنوان‌هایی مثل دبیرکلی فدراسیون، مدیر تیم‌های ملی و.. همه را یدک می‌کشند، می‌گفتند کی‌روش همه کاره تیم ملی است. آقای کی‌روش کجا تشریف دارد؟ او رفته گل بچیند؟! این حرف‌ها جای خنده ندارد. زمان قاجار هم این طور نبود. آقای «کی‌روشی‌پور» الان کجا تشریف دارد؟! ایشان ماهی دو میلیارد از ما پول می‌گیرد. گاهی وقت‌ها این آقای کی‌روشی‌پور می‌گوید کجای دنیا. الان من هم می‌گویم حرکتی که کی‌روش کرد، شما کجای دنیا دیدید؟ کجای دنیا دیدید که یک مربی از قبل بازی یک جامی مشابه کاپ قهرمانی جام جهانی را در دستش بگیرد و دور ورزشگاه دور افتخار بزند؟! به دلیل اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار دلار در اینجا نهفته است، اما وقتی به شما می‌رسد، می‌شود اقتصاد مقاومتی. وقتی می‌خواهند دو ریال به حقوق شما اضافه کنند، می‌گویند سال اقتصاد مقاومتی است و پول نداریم.

وی ادامه داد: کدام سرمربی ما ۷ سال هدایت تیم ملی را در اختیار داشت؟ ۴ سال اول که خدا ما را به جام جهانی بردند. کدام بازیکن ما از تیم ملی به خارج از کشور رفته؟ همه از آن‌طرف به تیم ملی آمدند. کشورهایی هم که می‌رویم، کشورهای معمولی هستند. مردم الان خوشحالند، چون امثال آقای کی‌روشی‌پور آن‌قدر تبلیغ کردند که مردم هم سرشان کلاه رفته است.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان راجع‌به مبلغ دریافتی کارلوس کی‌روش از فدراسیون فوتبال، گفت: در کشور ایران ما هزار مدرسه کپرنشین داریم. این را که دیگر شبکه CNN یا صدای آمریکا یا سایر رسانه‌های معاند نمی‌گویند. این را تلویزیون خود ما می‌گوید. من می گویم وقتی پول‌ها را به کی‌روش می‌دهیم، یک صفحه به منِ مایلی‌کهن یاد بدهد. او کدام درس را به من یاد داشته است؟ من می‌توانم این سوال را از شما بپرسم؟ ایشان حتی یک صفحه هم به دانش ما اضافه نکرده است. وقتی کی‌روش خودش در یک مقطع می‌گوید تاج، البته من نمی‌توانم بگویم تاج، چون تاج الان به استقلال تغییر نام داده است. ما نباید بگوییم تاج، بلکه باید بگوییم آقای استقلال. زمانی که آقای استقلال (تاج) رئیس سازمان لیگ بود، مگر نگفت که این برنامه را یک راننده تاکسی نوشته؟ او حتی به راننده تاکسی هم اهانت کرد!

مایلی‌کهن درباره اختلاف به وجود آمده میان علیرضا منصوریان و فدراسیون فوتبال به خاطر بازیکنان تیم امید، تصریح کرد: آقای منصوریان در این قضیه مظلوم واقع شده است. به شدت باید از منصوریان حمایت شود. اگر ما قوانین بین‌المللی را قبول داریم، باید آنها را رعایت کنیم، طبق معیار بین‌المللی ما باید ۳ روز قبل از مسابقه بازیکنان‌مان را در اختیار تیم ملی قرار بدهیم. زمانی که همین آقای استقلال (مهدی تاج) در ذوب آهن حضور داشت، من سرمربی تیم ملی بودم، ما یک مدافع به نام حمید عزیززاده داشتیم. من در دفاع تیم ملی دچار مشکل بودم. با آقای حسین کفعمی زنگ زدم که در آن زمان معاون این آقای استقلال (تاج) بود. به او گفتم من به این مدافع نیاز دارم، اما آنها گفتند حالا تیم امید ببرد، چه می‌شود؟ ما در ذوب‌آهن ببازیم چه کسی جواب ما را می‌دهد؟

وی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود قرار است او در مراسم انتخاب بهترین‌های لیگ شانزدهم با مهدی تاج آشتی کند، یادآور شد: من را که به آن مراسم دعوت نمی‌کنند، آنجا جای مسئولان محترم قوه قضائیه است. اگر دروغ می‌گویم بگویید دروغ می‌گویی. در آن مراسم چه کسی در صف اول می‌نشیند؟ من حاضرم همه مسابقات لیگ را کنترات بگیرم، اگر من به بهترین شکل آن را برگزار نکردم. آیا وظیفه فدراسیون برگزاری لیگ برتر است؟ اگر وظیفه فدراسیون برگزاری لیگ برتر است وظیفه سازمان لیگ چیست؟

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا پولی که برانکو می‌گیرد، مشکلی از دید او ندارد؟ تأکید کرد: من در صحبت‌های قبلی هم گفتم بود که مدیران ما مدیران هزینه هستند. آقای برانکو از نظر من جزو باشخصیت‌ترین مربیان ما است. اما این دلیلی نمی‌شود که هرطور او می‌زند ما به سازش برقصیم، آقای برانکو نزدیک ۶۰۰ میلیون تومان بدهی مالیاتی داشت اما وارد کشورمان شد. من به مدیرعامل وقت پرسپولیس هم سر این موضوع معترض شدم و گفتم در آن دنیا یقه تو را می‌گیرم. برای برانکو هم باید معیارهایی وجود داشته باشد، نه این که چون قهرمان شده قراردادش ۲ برابر شود. همه این‌ها به مدیران هزینه ما بر می‌گردد. در یکی از همین باشگاه‌های بزرگ ما من می‌دانم یکی از مدیران به خاطر ارتباط فامیلی که با یکی از صاحب منصبان دارد مدیرعامل شدند، من همه اینها را می‌دانم.

مایلی‌کهن ادامه داد: یک بار مایلی‌کهن با این همه سابقه سرمربی تیم ملی شد اما همه او را کوبیدند به من انگ اطلاعاتی بودن زدند و گفتند تو بچه سپاهی‌؛ همه آنها زحمت می‌کشند اما من در سال ۱۳۵۶ لیسانس تربیت بدنی گرفتم، ۱۴ سال در پرسپولیس بودم و بازوبند کاپیتانی این تیم را هم به بازو بستم. برای‌شان عجیب بود که سرمربی تیم ملی شدم. من نمی‌دانم آقای ساکت با چه رویی مقابل من رزومه‌اش را نشان می‌دهد. من عصاره ورزش هستم اما ایشان می‌گویند من ۱۰ سال فلان جا بودم، آقای عزیز! شما آنجا هم اشتباه و با رابطه رفته بودید. آقایان آماده‌اند که فوتبال به آنها کمک کند و گرنه ساکت و امثال او کوچکتر از آن هستند که به فوتبال ما کمک کنند. آقای جاسمیان از اسطوره‌های فوتبال ما هستند اما او را از فدراسیون اخراج کردند. آقای ساکت هر کجا که بوده با رانت بوده، تحصیلات او ورزشی بوده؟ ورزشکار بوده؟ یا چه بوده؟ او راننده آقای ترکان بود که ریاست هیئت فوتبال استان اصفهان را بر عهده داشت. آنها می‌گویند ما پول نداریم اما زمانی که می‌آیند همه دکوراسیون را عوض کرده و کلی هزینه روی دوش فدراسیون می‌گذارند چون باید مشخص شود آقای اسدی رفته و آقای ساکت آمده است.

وی در واکنش به این مسئله که گفته می‌شود بازیکنان ایرانی به خاطر حضور در تیم ملی لژیونر می‌شوند، گفت: حضور در سروش رفیعی هم به خاطر دعوت شدن به تیم ملی از ایران رفت. رامین رضاییان مگر چقدر پول گرفته که به بلژیک رفته؟ همه این‌ها به خاطر این است که به آنها گفته‌اند اگر بروند به تیم ملی دعوت می‌شوند. رامین رضاییان ۸ ماه بازی نکرده بود اما چطور آمد بازیکن فیکس تیم ملی شد، من برای شماها (خبرنگاران) متاسفم. مدیر رسانه‌ای تیم ملی چه کسی است؟ او یک پرتغالی است، واقعاً من برای همه شما متاسفم. معتمدکیا (مدیر رسانه‌ای پیشین تیم ملی) مگر چه مشکلی داشت؟، خسرو والی‌زاده‌ چه ایرادی داشت؟ من از شما دلخورم. شما باید از حق و حقوق ایرانی دفاع کنید اصلا به کی‌روش چه ربطی دارد مدیر رسانه‌ای تیم ملی چه کسی است؟ مارکار آقاجانیان چه ایرادی داشت؟ آقای افشین‌خان (پیروانی) چرا نمی‌آیید یک بار صحبت کنید، مدام می‌گویند ما به جام جهانی رفتیم. ما سال ۱۳۵۳ استادیوم آزادی ساختیم، ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها حیران مانده بودند.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
14 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
هودار

وقتی حرف از مافیایی اصفهانی فوتبال ایران می شود سانسور هم همراه میشود و پرونده فساد
فوتبال ایران هم نابود میشود یا در کشوی جادویی گم میشود.

هودار

اگر سال های گذشته با این باند مافیایی اصفهانی فوتبال ایران مبارزه میشد کار به اینجا نمیرسید
و شاید فساد در فوتبال ایران هم کمتر میشد ولی عصر عصر ضوابت و قدرت است و آدم های سالم و پاک جایی در سیستم نخواهند داشت. پول بهتر است یا دانش و درستی

عباس

درسته که خود آقای مایلی کهن هم اشتباه داشته ولی من با بخش زیادی از حرفهاش موافقم.ساکت با پارتی وارد فوتبال شد.بعد هم با تاج و گروهش نقشه کشیدن سپاهان و تیمهای اصفهانی رو قطب فوتبال کنن و پرسپولیس رو نابود کنن .ساکت هم که تو سپاهان آخر سر دستش با اختلاس و رانت رو شد.حالا هم که دوستان اصفهانی لطف کردن یکی دو تا پست بهش دادن.امید وارم یه روزی تاج و کفاشیان وساکت و گروهش شرشون از سر فوتبال کم بشه.از وقتی که اینا به فوتبال اومدن فساد فوتبال رو برداشته.

حمید

فقط این حرفو خوب اومدی ما سال۱۳۵۳ استادیوم آزادی ساختیم ژاپنیها و کره ای ها حیران مانده بودند

فرزاد

امثال مایلی کهن ها و تتلوها و دیوانه هایی که توی فضای مجازی میبینین یک مریضی دارن بنام “دیده شدن”
اینها دوست دارن دیده بشن
زیاد به اینها اهمیت ندین و مثل اینها نباشین

aa

بعضیها مایلی کهن رو نمیشناسن این مرد پر از افتخاره این مرد کسی بود که بهترین نتایج رو با تیم ملی گرفت تنها تیم فوتسال که به نیم نهایی رسوند مایلی کهن رو زدند؛مایلی کهن اگر میتونست جلو دهنش رو بگیره و بله قربان گو بود و ارتباتش با آقایان بالا بود الان استوره ملی برایه نصل جدید بود نه اینکه بیان بهش بدو بیراه بگن؛خاطره ای میگم که مطمعنم نصل جدید عمرا بدونه:بازی ایران کره بود و ایران دو هیچ عقب بود پدر من رویه تاقچه هزارتومن پنج تا دویستی گذاشت گفت ایران برد همشو بردارید؛خب برد ایران غیره ممکن بود ولی همین ممد مایلی تیمش کاری کرد کارستون به توپ بست کره رو و کره رو برد؛درسته قضیه برایه بیست سال پیشه ولی اینو بدونیم که این مرد کولباری از افتخاره چه زمان بازیگریش چه زمان مربیگریش:حرف خوب بهش نمیزنیم ندونسته بدم به این اسطوره پرسپولیسی نگیم

خورشید

آقای مایلی کهن در مورد کیروش کاملا درست میفرمایید.
مرتیکه الدنگ با جام احمقانه دور ورزشگاه می دوئه.

برانکو و مایلی عشقن

مایلی شریف ترین فرد در فوتبال ایران….درود بر شرفت رفیق داریوش

Ali

درود برمایلی کهن همه حرفاش حرف حق هستند ولی بعضیادوست ندارند قبول کنند

امید

آخه حرفی نزن که خودتم بدترشو انجام دادی..
تو با این همه ادعا و حاشیه چی به فوتبال اضافه کردی؟!
ملوانت امسال چی کم داشت؟!
چیکارش کردی؟
چرا به جای این همه انرژی گذاشتن سره حاشیه دزست کردن،دانش فوتبالیتو بالا نمیبری؟
داری از برانکویی انتقاد میکنی که بالاترین مدرک فوتبالی رو داره و به گواه من هیچی تمام کارشناسان بهترین فوتبال رو انجام مبده..
تیم های تو چی؟ چقدر تاکتیک و دانش روز فوتبالی به تیم هات تزریق کردی؟!!
به قول بزرگی: اگه انسان مشغول برطرف کردن عیب های خودش باشه، دیگه وقتی واسه گزفتن عیب های دیگران نخواهد داشت..

فــرزاد

از مایلی کهن بدتر و خطرناک تر کسانی هستند که ازش حمایت می کنند. شماها تو زندگی شخصی خودتون یدونه مثل مایلی کهن داشته باشید دق مرگ میشید

علیرضا جعفری امیدیه

درود بر مرد بزرگ و شجاع و نترس و با صداقت پرسپولیس فوتبال ایران که در هر شرایطی حرف حق را میزند
حاجی مایلی درود بر شرفت

پارسا

تو از همه بدتری چند بار پدر تیم امید دراوردی یه باربه خاطر ابرو یه بار سر لج با کیروش …چرا ۲بار بهترین تیم امید مارا نابود کردی چیزی نگفتی اگه اون تیم میرفت برزیل با ۳بازیکن سهمیه بزرگسال ۳لژیونر تیم امید چه تیمی میشد کیروش چند برابر دسمزدش به خاطر صعو دبه جام جهانی را برای ایران دراوردهparsa2006.o2@gmail.com

وحيد

درود بر تو…البته بجز اون قسمت برانکو