تصویر برترمصاحبه ها

چمن آزادی جمع شد! +عکس

مدیرعامل شرکت توسعه گفت: تلاش می‌کنیم تا اوایل لیگ فصل آینده ورزشگاه آزادی به پایان برسد.

محمدعلی ثابت قدم، مدیرعامل شرکت توسعه در مورد بازسازی ورزشگاه آزادی گفت: موقع بهره‌برداری در سال ۱۴۰۴ قابلیت این را داشتیم که کار را به نقطه مطلوبی برسانیم اما به دلیل جنگ نتوانستیم کار را به پایان برسانیم و تلاش می‌کنیم ظرف هفته آینده رخ کار را به پایان برسد. عملیات عمرانی این ورزشگاه در مراحل پایانی قرار دارد و اگر شرایط پیش‌بینی‌نشده‌ای به وجود نیاید، تا ۱۰ – ۱۲ روز آینده بخش عمده پروژه به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به روند اجرای پروژه گفت: پایه‌های نورافکن‌های LED در دو نقطه نصب شده و دو پایه دیگر نیز تا دو هفته آینده نصب خواهند شد. همچنین عملیات نصب صندلی‌ها تا ۱۰ روز آینده به اتمام می‌رسد. کل کار برای بهره برداری استاندارد دراز مدت است. فعلا بهره برداری موقت صورت می گیرد. بخش چمن کاشت به انتها برسد برای اوایل مهر بهره برداری می شود. چمن جمع شده ورزشگاه آزادی به یکی از ورزشگاه های تهران مثل شهرقدس و تختی برده می شود. داریم به بهره برداری ۸۰ درصدی نزدیک می‌شویم. بعد از این مرحه کیفی سازی از ورود به ورزشگاه ها انجام می شود.

وی درباره درخواست باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس برای استفاده از ورزشگاه آزادی در رقابت‌های آسیایی افزود: باشگاه‌ها طبق قوانین AFC و مقررات بین‌المللی موظف هستند ورزشگاه استاندارد در اختیار داشته باشند، اما شرکت توسعه نیز در راستای مطالبه عمومی مردم تلاش می‌کند شرایط بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از ورزشگاه آزادی را فراهم کند و این‌که ما کمک می‌کنیم، مازاد بر وظیفه ما و خواست مردم ایران است نه صرفا باشگاه‌ها.

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره وضعیت چمن ورزشگاه آزادی گفت: عملیات اجرایی چمن آغاز شده و تلاش می‌کنیم تا زمان شروع فصل جدید، کاشت آن به پایان برسد. البته برای جلوگیری از مشکلاتی که پیش‌تر در برخی ورزشگاه‌ها به دلیل بهره‌برداری زودهنگام از چمن به وجود آمد، ممکن است زمان برگزاری یکی دو مسابقه جابه‌جا شود تا شرایط مطلوب برای استفاده از زمین فراهم شود.

ثابت قدم در پاسخ به نگرانی‌ها درباره تکرار مشکلات چمن ورزشگاه یادگار امام تبریز تصریح کرد: عمده مشکلات آن ورزشگاه ناشی از بهره‌برداری زودهنگام بود، اما در ورزشگاه آزادی به دلیل استفاده از چمن هیبریدی و اجرای تمهیدات لازم، شرایط متفاوت خواهد بود و کار‌ها با نظارت شرکت مجری و نماینده داخلی در حال انجام است.

وی در خصوص مسقف شدن ورزشگاه آزادی گفت: امکان آن وجود دارد بدون این که به موضوع داخلی آسیب بزند. طراحی آن را انجام می‌دهیم. فعلا بهره برداری به طور موقت آغاز می‌شود. اقدامات تکمیلی مثل سیستم هوشمند و مسقف شدن، مانیتورینگ را به فرآیند کاری اضافه می‌کنیم که مخل بهره برداری موقت نیست. تا بتوانیم بازی‌ها را آغاز کنیم. فعلا بهره برداری موقت صورت می گیرد. داریم به بهره برداری ۸۰ درصدی نزدیک می‌شویم. بعد از این مرحه کیفی سازی از ورود به ورزشگاه ها انجام می شود.

نوشته های مشابه

اشتراک
مطلع شدن
guest
2 نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین پرامتیازترین
بازخورد (Feedback) های درون متنی
مشاهده همه دیدگاه ها
هوادار

هی بزار هی دربیار ،این ۳ ساله ورزشگاه بازسازی نشده بابا لامصب عربستان تو یک ماه ورزشگاه می‌سازه خسته شدیم دیگه چرا باید بازی های سرخابی تو شهر قدس باشه یعنی واقعا نمی تونید یک چمن خوب بزارید

redshrk

اخرین ضربه رو هم به ازادی زدن