
بزیک: باشگاه پرسپولیس تصمیم به قطع همکاری با شاهرودی گرفت/ حتما از تجربیات مهدوی کیا استفاده میکنم
مدیر آکادمی پرسپولیس گفت: حتما با مهدی مهدوی کیا کار میکنم و از تجربیات او استفاده میکنم.
ادموند بزیک مدیر جدید آکادمی پرسپولیس در واکنش به ناراحتی شاهرودی و جدایی وی از باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: آقای شاهرودی اینجا زحمت کشیدند؛ در یک سال دو قهرمانی، یک نایب قهرمانی و یک چهارمی داشتیم که عملکرد خیلی خوبی بود. با سوپرجامها، پنج جام گرفتیم. این یک واقعیت است و از نظر رزومه و نتیجه ایدهآل بوده است.
او در ادامه عنوان کرد: من فکر میکنم با توجه به سیاستی که باشگاه داشت، با آقای شاهرودی قطع همکاری شد. آقای شاهرودی من را به عنوان معاون آکادمی آورد و سپس باشگاه با آقای شاهرودی قطع همکاری کرد و از من برنامه خواست و من هم برنامهام را دادم. کمااینکه من سومین یا چهارمین سال است که جزو کاندیداهای مدیریت آکادمی باشگاه هستم. اینطور صلاح دانستند که من در خدمت باشگاه باشم.
مدیرآکادمی باشگاه پرسپولیس در مورد همکاری با مهدی مهدوی کیا تصریح کرد: من با مهدوی کیا مثل برادر هستیم و شروع کار ما در آکادمی کیا بود. او اکنون با تیم بزرگسالان در امارات کار میکند. لازم باشد حتما با مهدی مهدوی کیا کار میکنم و از تجربیات او استفاده میکنم.
بزیک در این باره اظهار داشت: وظیفه خیلی سنگینی به من محول شده است. از روزی که آقای خلیلی به آکادمی پرسپولیس آمدند، استارتی خورده شد و الان به جایی رسیده که چندین سال است که خوب نتیجه میگیریم. با این حال ما باید این استعدادها را برای تیم بزرگسالان شکوفا کنیم. ما دنبال این هستیم که یک تیم “ب” داشته باشیم تا این خلا را پر کنیم. علاوه بر این، برای مربیان هم همین برنامه را در نظر گرفتهایم. کمااینکه الان هر رده هم یک پله بالا آمده است؛ مربی نونهالان به نوجوانان آمده، نوجوانان به جوانان و جوانان هم به امید آمده است. همانطور که بازیکنان باید رشد کنند، مربیان هم باید رشد کنند تا باشگاه یک سرمایه برای آینده داشته باشد. در واقع نا امسال دو اولویت داریم؛ اول اینکه مربیان را شکوفا کنیم و دوم اینکه بازیکنانی را که مستعد هستند، به تیم بزرگسالان معرفی کنیم.
او در ادامه گفت: کار بسیار سختی است، چون دوستان پیش از من نتایج خیلی خوبی گرفتهاند، هم آقای شاهرودی که سال قبل اینجا تشریف داشتند و هم آقای خلیلی که بنیانگذار بودهاند. من هم از سال ۹۲-۹۳ مربی امیدهای پرسپولیس بودم، پس از آن دو سال جوانان پرسپولیس را هدایت کردم و پارسال هم از هفته هفتم امیدها را گرفتم. من کاملا واقف هستم که در باشگاه پرسپولیس چه میخواهند و خوشبختانه آقای حدادی هم خیلی خوب حمایت میکنند که این جای خوشحالی دارد، چون ما در حال حاضر نیروی جوان در فوتبالمان کم داریم و فکر میکنم این راهی است که هموار شده و باید تا انتها برویم تا به جایگاهی برسیم.
بزیک در پاسخ به سوالی در خصوص تجربه خود در رده پایه گفت: من هم بازیکنان زیادی در لیگ پایه معرفی کردهام؛ بازیکنانی مثل علیپور، فرجی، فاطمی، مهدی مهدیپور و ستاری بازیکنان من بودند. در بخش مدیریت هم در مدیریت مدرسه فوتبال یا آکادمیهای کوچکتر کار کردهام و تجربه خوبی هم از آکادمی کیا دارم و مدتی هم در بحث فنی و هم مدیریتی به آنها کمک میکردم. همانطور که گفتم کار بسیار سخت است، چون بچهها یک ساختاری درست کردهاند و من باید ادامه آن را جلو ببرم. در این سالها قهرمانی آوردهاند و بازیکنان زیادی معرفی کردهاند و کار بسیار سخت است، اما نکته مثبت این است که من پارسال این تجربه را داشتهام. یک سال در کنار مدیریت بودم و همه چیز را از نزدیک لمس کردم و با بچههایی که مربی و سرپرست تیمها هستند، تعامل کامل دارم. همه این مجموعهای که اینجا هستند میدانند که هدف چیست و همین موضوع کار من را آسانتر میکند. البته از زاویهای دیگر هم کار سختتر است، چون من باید نتایج خوبی دوستان را ادامه بدهم. البته من آدمی هستم که چالش را دوست دارم و اگر من این چالش را دوست نداشتم، ۱۵ سال در رده پایه نمیماندم. میتوانستم به بزرگسالان بروم اما در پایه ماندم و سعی میکنم تمام تجربهام را برای آکادمی پرسپولیس بگذارم.
وی همچنین در خصوص امکانات آکادمی پرسپولیس صحبت کرد و گفت: در این چند سال بهترین اتفاقی که اینجا افتاده، زیرساختها و امکاناتی است که در ورزشگاه فراهم شده است. استارت کار از آقای خلیلی خورد و حالا به من رسیده است. سال اول که آقای خلیلی اینجا بود، من مربی جوانان پرسپولیس بودم؛ از همان سال این اتفاق شروع شد و هر چه که بزرگسالان داشتند، در پایهها هم ایجاد شد. در حال حاضر از لحاظ لباس و توپ و امکانات ۸۰ درصد بهتر شده است. البته هنوز نقایصی هم هست اما همه چیز رو به رشد بوده است.



